Salsabila si jntung hati

Lilypie Second Birthday tickers

March 29, 2012

org yg plg rapat dgn kita adlh org yg plg sng kita trasa

kdg2 wlupun kita dh kwn dgn seseorg 3thun pun
n dh faham prangai dia n dia pun dh fhm kita
tp kita mudah trasa dgn dia
sbb kita dh syg dia mcm adik bradik..
so, kpd yg brkenaan..
jgn amik hati yer dgn syer
kdg2 ape yg kte wat n acting kte myb wat korunk trase
cm kte ader trasa dgn korunk
u olls ttp kwn yg baik..
sdgkn lidah lg tergigit
chewah..
luv u dilah, pqah ngan kak sya!!!
xoxo

rumah oh rumah

situasi 1
nk x kite bli prabot..
him said - xpyh la ni kn umah sewa

situasi 2
nk x kite psg langsir
him said - xpyh.. ni umah sewa

i said:
dush2!!!!!
kna bli umah btul yg puas hati tu gamaknyer 10thun lg la..
huuuuuuu
tringin nk main hias2 umah ni..

xde dpt lg album kawin

ermmmm..
xdpt lg album kawin
duk kol dri sebulan lebey kawin smpai dh 3 buln kawin
duk tang tu gak
mcm2 alasan dia bg..
hrp2 dpt la album tu scepat mgkin
kalo xdpt2 smpai ke sudah..
sye juz nk ckp kt OP ngan isteri dia tu
yg
sye xhalalkn.. 
sekian..

March 26, 2012

tenangkan la hatiku ya Allah...





Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui segala suara dan isi hati saya
Ya Allah... kuatkn lah diriku ini
mungkin ku terlalu tertekan..
Ya Allah.. 
Permudahkan lah dan Perkenanlah permintaan ku ini..
Ampunkan dosa ku kerana meminta - minta...
Sesungguhnya kepada Mu la tempat ku meminta pertolongan..

isu tu wat kite jd stress skrg.. hurm..

sepatutnya isu pregnant xjd isu sensitif, sbb usia prkhwinan kte bru 3bulan
hurmmm..
sepatutnya bila dgr org lain pregnant, hepy je bila dgr
tp...
skrg lain lak yg jd bile ader org tkar mood kte yg hepy ni jd mood yg xbaik
kalo skali skala xpe..
ni dh asyik kna je kebelakangan ni..
jd stress lak
haish...
geram2..
siyes la sume org nk pregnant, tp kalo dh belum rzeki..
nk kata apa..
mungkin ader hikmah dan Allah sdg mrncg sesuatu yg baik utk kite
tp utk org2 yg xfaham dan asyik banding2 kn saya dgn org lain tu..
hurm..
pasni saye nk tumpukan dgn keje..
saya akn sibukkn diri tnpa pikir hal ni
sya nk wat diri saya sibuk smpai saya xrse cuti pun xpe
kalo itu yg ley elakkan org2 yg terlibat xbrckp psl tu kt saya..
sepatutnya dri depa tu menyakitkan hati saya, baik depa doakan saya bg cepat berisi.
hurmmm
 

March 23, 2012

terima kasih Allah

Alhamdulillah..
bulan ni rezeki mencurah2 cm iklan koko krunch tuh
wlupun org kata xbanyak.. tp bg saya dh cukup..
peduli kata org..
mulut org bukan cm pnutup tupperware
ye x?
heee~
mungkin selepas ni mungkin rezeki saya menimang cahaya mata lak..
sape taw? 
Allah Maha Mengetahui.. 
Allah Maha Pemberi Rezeki.
sedang bersiap sedia membeli brg ngan bukak nota wktu student untuk mnempuhi alam pekerjaan..
byk lg dokumen xfotostat lg..
cm busy smcm je.
hee~

March 19, 2012

here nurse wanna be!

Alhamdulillah dpt posting perak
hee~ 
hepy2..
Terima kasih Allah
tp Perak tu bsar
hrp2 dpt hospital yg daerah ok..






p/s:
sye lahir kat perak, kawin ngan org perak n keje pun kt perak..
hee~

March 14, 2012

trasa hati

skrg ni ramai duk sibuk wat mdical check up utk bkl pnjawat awam
yela.. bru last week dpt surat
so mggu ni kre ramai la org kt klinik2 ngan hospital..
dlm mse 3hari ni nk wt mdical check up
mcm2 dugaan..
dugaan utk menguji diri..
bab ni x trasa hati sgt..
wlupun kite ke hulu hilir nk bg siapkn gak mdcal check up ni..
mmg la kalo ikutkn ley wat lengah2 lg sbb xtaw tarikh posting..
tp kte xtaw esok lusa cmne..
kite sndiri xley jgka ape yg akn jadi..

yg mmbuatkan terasa hati..
bile mulut org mula berbicara..
mentang2 la depa xrase ape kte rse
sdp je mulut tu ckp
siap bgga2 diri lg..
hurmmm...
mne xluntur semangat kalo dh mcm2 depa ckp.

nsb ader gak kwn2 lain yg bg smgt..
Alhamdulillah..

March 13, 2012

oh wanita berkerjaya!

  1. Apabila suami pulang ke rumah dalam keadaan letih dan isteri layan dengan baik akan mendapat pahala jihad.
  2.  Seorang isteri yang habiskan malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga yang sakit dapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.
  3.  Isteri yang melihat suami dengan kasih sayang dan suami pula melihat isteri dengan penuh kasih sayang, Allah s.w.t. akan pandang dengan penuh rahmat.
  4. Wanita yang menyebabkan suaminya keluar di jalan Allah s.w.t. dan kemudian menjaga rumahtangganya akan masuk syurga 500 tahun lebih awal daripada suaminya dan jadi ketua kepada 70 000 Malaikat dan bidadari. Wanita itu akan dimandikan dalam syurga lalu menunggu suaminya sambil menaiki kuda yang dibuat dari permata Yaqut.
  5.  Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjaga anak yang sakit akan diampun oleh Allah s.w.t. seluruh dosanya dan bila dia hiburkan hati anaknya Allah s.w.t. memberinya 12 tahun pahala ibadat.
  6. Wanita yang menguli tepung dengan “Bismillah” Allah s.w.t. akan berkatkan rezekinya.
  7. Wanita yang menyapu lantai dengan berzikir dapat pahala seperti menyapu lantai Baitullah.
  8. Wanita yang menjaga solat, puasa dan taat pada suami, Allah s.w.t. mengizinkannya masuk syurga dari mana-mana pintu yang ia kehendaki.
  9. Kalau isteri layan suami tanpa khianat dapat pahala 12 tahun solat.
  10. Wanita yang picit suami tanpa disuruh dapat pahala 7 tola emas manakala isteri yang picit suami bila disuruh akan dapat pahala 7 tola perak.
  11. Wanita yang meninggal dunia dengan dapat keredhaan suaminya, dia akan masuk syurga.
  12. Seorang wanita solehah lebih baik daripada 70 orang lelaki yang soleh.
  13. Jika suami mengajar satu masalah agama pada isterinya dia akan dapat pahala 80 tahun ibadat.
  14. Semua orang akan dipanggil untuk melihat wajah Allah swt di akhirat tetapi Allah swt sendiri akan datang pada wanita yang memberati auratnya iaitu yang memakai purdah di dunia ini dengan istiqamah (tetap).
  15. Seorang isteri yang menyambut baik kedatangan suaminya yang dalam keadaan marah, Allah swt beri kepadanya setengah pahala jihad.
  16. Allah swt berkati dalam rezeki bila seorang wanita memasak dengan zikir Bismillah.
  17. Allah swt akan melaknati wanita yang sengaja mendedahkan auratnya kepada lelaki yang bukan muhrimnya.
InsyaAllah... 

March 9, 2012

giler dapur..

wee
siyes xley tgk brg2 ngan perabot dapur..
cm nk bli sume
tp xley le.. bajet2.
 my dream :


simple but sweet.
awesomenyer!!!!
huuu


p/s: nk guna duet sndiri bli mesin pemukul roti@kek.. hee~ cm nk bukak kdai bakery je kn?

March 7, 2012

xtntu arh keme dibuatnyer.. adeyh!!

wat gye steady cm pucca ni ha..
ok x?
hee~
btw, member2 dh mule kata psl twrn keje SPA ngan KKM
hmmm...
depa kate by dis week surat posting tu smpai..
berdebar le mike dibuatnya..
mne x nyer.. mike xstudy lg utk keje
hahahaha
tula.. salah sndiri.. ish2..
harap2 dpt area perak jew..
hmmmm...

senyum lah!! hee~

Allαh mengujimu
kerαnα Allαh menyαyαngimu, 
mαkα
senyumlαh!  .
“ Apαbilα Allαh mencintαi
seorαng hαmbα, 
mαkα
Diα αkαn mengujinyα. Jikα
hαmbα itu bersαbαr dαn
redhα mαkα Diα αkαn
memilihnyα menjαdi
kekαsihNyα”

(Hαdis Riwαyαt Ibnu
Mαjαh)